A continuació et donem alguns consells per deixar el consum de cocaïna, una droga summament perjudicial per a la teva salut física i sobretot mental. Des del nostre centre de psicologia clínica de Mataró estem especialitzats en el tractament de les addiccions a drogues i les socioadicciones. Si ho desitges pots sol·licitar hora de visita sense compromís.
1. Evita la gent, els llocs i les coses associades a la cocaïna i a altres dro¬gas. Escriu quines persones, llocs o coses poden amenaçar el teu intent de deixar el consum de cocaïna.

2. Busca una forma còmoda de dir que no a les ofertes i a les temptacions d’usar la cocaïna. Escriu tres formes amb les quals pots rebutjar fàcilment la cocaïna.

3. Identifica el teu sistema de suport personal, és a dir, les persones amb les quals estàs segur i a les quals pots cridar si et trobes davant un desig intens i urgent de cocaïna. Escriu els noms i els números de telèfon d’almenys cinc persones i porta sempre aquesta llista amb tu.

4. No estiguis tot sol amb tu mateix sense un pla estructurat d’activitats per evitar els problemes. Escriu almenys una activitat «segura» per a cada tarda o període de temps lliure que tinguis aquesta setmana. Fes un llistat d’activitats sustitutorias per si fallen els plans inicials.

5. Ajorna temporalment l’enfrontar-te a altres problemes personals greus que t’afligeixin. La teva única prioritat és deixar el consum de qualsevol droga. Escriu els problemes personals que t’han estat afectant últimament i que hagin de solucionar-se després d’aconseguir l’abstinència de cocaïna.

6. Llegeix almenys 10 pàgines cada dia de la bibliografia que se’t recomana per a la recuperació. Escriu els títols de, almenys, un librito o fullet dels quals planeges llegir cada dia durant la setmana present.